LPO har gleden av å presentere våre to nye medarbeidere

Med Kristin E. B. Askgaard og Kristin Bostrøm runder LPO arkitekter hundre medarbeidere totalt og står sterkere enn noen gang.

Kristin E. B. Askgaard skal arbeide på vårt hovedkontor i Rosenborggata og er en erfaren arkitekt som har jobbet både hos Dyrvik Arkitekter og Arkitekturverkstedet i Oslo (Asplan Viak) etter hun tok sin diplom ved AHO i 2005. Hun har bred erfaring fra alle prosjektfaser innen både bolig og omsorgsbolig, næring og kontor, kulturbygg og by- og stedsutvikling, noe som passer utmerket for LPOs varierte portefølje.

– Det er kjempespennende å få være del av et så stort arkitektkontor, med prosjekter som spenner vidt fra byutvikling til detaljprosjektering, over hele Norge. Derfor gleder jeg meg for eksempel til få jobbe med å utvikle Vervet i Tromsø til en ny og pulserende bydel, sier Kristin engasjert.

I første omgang skal Kristin ha en sentral rolle i videreutviklingen av Vervet i Tromsø, og kulturbygget Kvartal 1 i Lillestrøm. Hun har også kompetanse innen prosjektering med massivtre og fargesetting av arkitektur noe vi gleder oss til å kunne dra nytte av i flere av våre prosjekter.

Kristin Bostrøm er en helt nyutdannet arkitekt fra NTNU og skal arbeide på LPOs kontor i Longyearbyen. Hun er engasjert i urbanisme og byplanlegging og jobbet på Byplankontoret i Trondheim før hun flyttet til Svalbard.

– Jeg føler utrolig heldig som fikk komme til Longyearbyen og jobbe med en fantastisk gjeng her, sier Kristin som er glad for å få være del av et arkitektkontor som både arbeider med gjenbruksprosjekter lokalt i tillegg til store prosjekter over hele landet.